wtorek, 19 sierpnia 2014

Domowe lody malinowe w 7 punktach


  

Fale upałów, które całkiem niedawno dawały się we znaki sprawiły, że totalnie nakręciłam się na domowe lody. Przepisów na nie możecie znaleźć w internecie wiele, ja chciałabym zaprezentować ten które lubię najbardziej ze względu na prostotę w wykonaniu oraz przede wszystkim smak. Co najważniejsze takie lody są zdecydowanie zdrowszą alternatywą dla tych dostępnych w sklepach, wiecie czego używacie do ich przygotowania, a samo przyrządzanie, wierzcie mi sprawia całą masę radości. Mam nadzieje, że moja propozycja przypadnie wam do gustu. :)


Składniki:

250 g malin
2 jajka
2 żółtka
80 g masła
50 g cukru
250 ml śmietany 36%




1. Do dużego garnuszka przesypujemy maliny, następnie zasypujemy je cukrem i podgrzewamy na niewielkim ogniu. 

2. Doprowadzamy do wrzenia, mieszając co jakiś czas, aż owoce zaczną się rozpadać. Przecieramy przez sitko, aby pozbyć się pestek. 

3. Następnie pozostawiamy do przestudzenia.




 4. Malinową masę przelewamy z powrotem do garnka, dodajemy jajka, żółtka oraz masło. Roztrzepujemy wszystko aż do połączenia.  

5. Podgrzewamy na delikatnym ogniu aż do zgęstnienia, nie zapominając oczywiście o mieszaniu.




   

6. Do miski wlewamy śmietanę kremówkę i ubijamy na sztywno, następnie dodajemy naszą masę malinową. Miksujemy wszystko do uzyskania gęstego kremu. 

7. Gotową mieszankę przelewamy do pojemniczka z pokrywką i zamrozić. Po około 4 godzinach lody są już gotowe. :) 




Jeśli ten i inne posty wam się spodobały i chcecie zobaczyć więcej, zapraszam do obserwacji oraz komentowania. Sprawia mi to wiele radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)

 

26 komentarzy:

  1. O kurcze, lody wyglądają bardzo smacznie :D Ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam
    Tajemniczy wielbiciel Twojej urody i Twojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia, a przepis na pewno wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah, wygląda to przepysznie. Zdjęcia i przepis na 6+ :-)
    http://malikucharze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niam niam :D Lubię malinki lody też muszą być pyszne :D Ostatnio bardzo polubiłam lody pistacjowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeny masz tak świetnego bloga, że ja nie mogę! :) Jesteś przepiękna, masz bardzo nietypową urodę. Czekam na kolejnego posta. Obserwuję, obserwuję i jeszcze raz obserwuję!

    http://sylwiasdiary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój brat robił kiedyś lody z truskawek :) Przepis był bardzo prosty :) Najpierw zmiksował truskawki z cukrem i śmietaną a potem to wszystko zamroził :) Wyszły bardzo dobre ale ja od wszystkich lodów wole zwierzę owoce :)
    Zapraszam do mnie
    lexilux.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie wypróbowałam twój przepis, wyszło świetnie, najlepsze lody jakie w życiu jadłam!
    Jutro zrobię też wersję z porzeczkami :D

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie spróbuje ! narobiłaś mi smaka ,haha :)
    jasneniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy blog . Kliknełabyś w bannery Sheinside w bocznym pasku na moim blogu? .
    Blog :http://julcze-blog.blogspot.com/ .
    Ja się zrewanażuję tym samym lub obserwacja! :)
    __________________________________________________
    fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  10. smaczne ;p
    + nie będę kłamać...strasznie zależy mi na obserwatorach, chcę dobić do 200. Pomożesz? To działa na zasadzie ty mnie, ja ciebie. Jeśli się skusisz to zapraszam do siebie :) --> Mój blog, klikaj!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie! Bardzo chętnie wypróbuje przepis :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis, nigdy nie spotkałam się aby do lodów dodawać masło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zdecydowanie mało fit wersja, ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić :)

      Usuń
  13. Super, nigdy jeszcze nie robiłam sama lodów :) Jutro wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy tylko ja widzę w tych lodach twarz :D ? Czaszkę ze złowieszczym uśmiechem ?
    http://wrzucaj.net/image/kEj

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszne lody :))
    pozdrawiam serdecznie :)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł na upalne lato. Ja jeszcze nigdy nie robiłam sama lodów, kto wie może już niedługo będę miała ten 'pierwszy raz' :)

    Zapraszam do mnie: kindziamindziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nigdy nie robiłam domowych lodów:)! Trzeba będzie to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  18. smacznie wyglądają!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki u mnie w poście ;)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/08/new-york-62.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny blog, no i oczywiście post. Jestem pod wrażeniem! ♥

    Zapraszam: (mam nadzieję, że odwdzięczysz się komentarzem)
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM (KLIK) ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. mmm, uwielbiam owocowe lody! <3
    chętnie skorzystam z przepisu dopóki mamy świeże owoce ^^

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  22. Nice post

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Salwar-Kameez

    OdpowiedzUsuń