czwartek, 7 sierpnia 2014

7 punktów jak dobrze spakować bagaż podręczny



Spakowanie się na wakacyjny wyjazd do malutkiej walizki nie jest zadaniem łatwym  jednak możliwym do zrealizowania, trzeba jednak wszystko wcześniej dobrze zaplanować i zastosować sposoby, którymi się z wami podzielę. Z tak spakowanym bagażem udało mi się wyjechać na dwutygodniowy urlop, spełniając wszystkie normy na lotnisku. Jeśli chcecie się spakować rozsądnie i cieszyć lekkością bagażu, jednocześnie mając wszystko pod ręką, zapraszam do dalszego czytania. :)




1. Minimalizm w kosmetyczce, czyli im mniej tym lepiej. Bardzo często to właśnie one zabierają sporą część miejsca i zwiększają wagę naszego bagażu. Zamiast pełnowymiarowych opakowań warto jest zabrać próbki albo miniaturowe wersje kosmetyków, które są dostępne w drogeriach w szerokim asortymencie. Innym pomysłem jest przelanie  produktów do mini buteleczek, możemy użyć opakowań po zużytych kosmetykach o niewielkich rozmiarach ale najwygodniej jest je kupić biorąc pod uwagę, że ich cena jest naprawdę niska i są łatwo dostępne. Należy pamiętać o tym, że jeśli podróżujecie samolotem z bagażem podręcznym, to pojemność jednego opakowania z płynem nie może przekroczyć 100 ml, a wszystkie płyny powinny być spakowane w plastikowej torbie. Ograniczam też samą liczbę zabieranych produktów, bo chyba przez te kilka dni jakoś wytrzymam np. bez kremu pod oczy. Podobnie w przypadku kosmetyków kolorowych, zwykle na wakacjach i tak nie mam ochoty na ciężkie i wyrafinowane makijaże.

2. Zestawy ubrań do miksowania, czyli spójna garderoba podróżnicza. Każda rzecz, którą ze sobą zabieracie powinna dać się zestawić z resztą waszej garderoby, a wszystkie razem tworzyć sensowną całość. Naprawdę nie ma sensu zabierania ze sobą całej garderoby, najlepiej spakować po kilka sztuk danej rzeczy i zaplanować sobie stylizacje z ich wymiennym udziałem. Fajnym rozwiązaniem są sukienki, które zajmują mało miejsca i tworzą gotowy strój dnia, dobrym pomysłem jest także zabranie leginsów zamiast spodni, zajmują zdecydowanie mniej miejsca w walizce i są znacznie lżejsze. W swojej szafie powinniśmy poszukać też rzeczy wielofunkcyjnych, które możemy nosić i używać na kilka sposobów, takim niezbędnikiem jest dla mnie duży szal, którym mogę owinąć się w chłodny dzień, nosić jako okrycie głowy jak również zastąpić nim koc na plaży. Do tego warto zabrać kilka dodatków i powstaje cała masa przeróżnych kombinacji od codziennych po bardziej wyjściowe. 

3. Wygodne pakowanie poprzez rolowanie. Oczywiście, że najlepiej jest zabrać ze sobą ubrania, które są wykonane z niegniotących się materiałów wszystkie inne wystarczy zrolować, unikniemy wymięcia i zyskamy więcej miejsca w walizce. Każdą rzecz składamy delikatnie jeśli to konieczne ( spodnie na pół, a koszule i bluzki brzegami do środka)  i zwijamy aż do samego końca, gotowe wałeczki układamy obok siebie w walizce. Naprawdę super się sprawdza.

4. Odsysanie powietrza czyli kolejny sposób na zaoszczędzenie miejsca. Wszystkie rzeczy które nie muszę być idealnie gładkie możemy spakować w worki próżniowe i odessać z nich powietrze. Jeśli jednak nie macie takich opakowań, możecie śmiało zastąpić je zwykłymi foliowymi workami. Wystarczy zapakować do nich rzeczy, następnie włożyć w worek rurę od odkurzacza i go włączyć. Tak powstałą paczuszkę zakręcamy i zawiązujemy. W ten sposób można zaoszczędzić naprawdę sporo miejsca.

5. Pakowanie na spółkę. Jeśli nie podróżujecie w pojedynkę, warto podzielić się rzeczami do zabrania, np. sprzętami elektrycznymi i elektronicznymi. Ta sama zasada dotyczy szamponu, żelu pod prysznic, czy pasty do zębów, której ja nigdy nie zabieram ze sobą w nadziei że będą mogła ją podkradać od innych. Niektóre rzeczy warto kupić na pół już po podróży, zajmą nam miejsce tylko w drodze powrotnej, jeżeli ich oczywiście nie zużyjemy.

6. Puzzle, czyli wykorzystanie każdego kawałka wolnej przestrzeni. Bardzo ważne jest żeby dopasowywać wszystko kształtami, jeden produkt do drugiego, tak aby cała kompozycja zajmowała jak najmniej miejsca. Trzeba postarać się poukładać rzeczy równo i pouzupełniać wszystkie dziury. Należy pamiętać też o tym, żeby najcięższe rzeczy układać na dole naszej walizki, tak aby nie pogniotły one reszty. Bliżej wierzchu najlepiej układać te rzeczy, które będą nam potrzebne w pierwszej kolejności. Wszystko powinno być spakowane bardzo ciasno tak aby uniknąć gniecenia się rzeczy i ich przemieszczania się wewnątrz walizki. 

7. Największe i najcięższe rzeczy warto założyć na siebie. W ten sposób można chyba zaoszczędzić najwięcej miejsc w bagażu. Ta rada jest najbardziej pożyteczna dla ludzi podróżujących samolotem, ponieważ większość linii lotniczych nie sprawdza ilości ubrań które macie na sobie, a nawet pozwala na trzymanie okrycia wierzchniego w ręce. Tak samo w przypadku butów, zdecydowanie lepiej włożyć na nogi baleriny albo trampki a lekkie sandały spakować do walizki niż odwrotnie. 



Jeśli ten i inne posty wam się spodobały i chcecie zobaczyć więcej, zapraszam do obserwacji oraz komentowania. Sprawia mi to wiele radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)






45 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne porady, skorzystam, kiedy będę gdzieś wyjeżdżała :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się pakować wg twoich zasad ale mimo wszystko mam straszny problem ze zmieszczeniem się...
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pomyślałabym o rolowaniu, naprawdę dobry sposób! Spróbuję go wykorzystać przy pakowaniu.

    Zapraszam ♥ http://inspire-someone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze pakuję się na zakładkę ale rolowania też na pewno spróbuję :)
    Świetne zdjęcia i super poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też znam ten sposób ale wolę rolowanie :)

      Usuń
  5. Nigdy nie próbowałam rolowania.. Wypróbuję :)
    http://ew-ewel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz bardzo hipnotyzującą urodę ! Oczywiście to duży plus ! jak dla mnie jest genialna ! Pewnie nie jeden magazyn by o Ciebie zabiegał ! Próbuj swoich sił !

    http://mrsmargg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. polubiłam twojego bloga!. Obserwuje :)

    +przydatny post. Za rok jak będę pakować się na obóz będę o tym pamietać. :)

    sushi-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne rady, wykorzystam przy wyjeździe dodałabym, że warto zamiast zwykłego ręcznika wziąć sportowy zajmuje mało miejsca i szybciej schnie :)
    Super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super rady :)
    jeśli chodzi o kosmetyki to ja zwykle kupuję je na miejscu! a jeśli nie mam takiej możliwości to przelewam je do buteleczek, właśnie 100ml (kupionych w Ikei).

    http://youmeankarlwho.blogspot.com/ obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo, że w te wakacje nigdzie się nie wybieram, rady są przydatne i na pewno z nich skorzystam w przyszłym roku :)

    http://claudias-life-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super porady :-). Kiedy następny post ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej jutro ale śledź codziennie bo nie znasz dnia ani godziny ;)

      Usuń
  12. Ja w tym roku jadę do Chorwacji więc ten post jest mi bardzo przydatny :) J esteś bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj obejrzałam perfekcyjną panią domu, też rolowała i odsysała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej przegląda mojego bloga :)

      Usuń
  14. przydatne :) chodź ja akurat zamiast się pakować rozpakowywuje się :)
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny pomysł z tym rolowaniem ubrań :) przydatny post
    może obs/obs? zacznij i daj znać u mnie :*
    może w następnym poście napiszesz o swoim najlepszym wspomnieniu z dzieciństwa?
    pozdrawiam ♡nakioo.blog -klik♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Pakowanie mam opanowane do perfekcji, przez częste wyjazdy na studia, a w wakacje właściwie ciągle w rozjazdach :) Ale pomysł z pakowaniem na spółkę stosuję i sprawdza się doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatne rady, najlepsza to chyba ta z zakładaniem rzeczy na siebie jeśli chodzi o lotniska :)

    http://weromar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Przydatne rady. Ja zawsze mam problem z dopięciem walizki.

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post :)
    http://veronicanworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny post! Ja zawsze mam problem z pakowaniem :(

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Na pewno przyda mi się ten post. Kiedyś z niego skorzystam. ;)

    http://p33rless.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Widzę, że dopięte masz tu wszystko na ostatni guzik i to mi się podoba. Jedne co bym tu zmieniła to zdjęcia. Moim zdaniem jesteś piękna i powinnaś ich dodawać więcej. Co do posta to nie mam żadnych zarzutów wszystko pięknie napisane. Ogólne wrażenie jest na mocną 5 :)
    ZAPRASZAM
    http://cukki-cukkii.blogspot.com/
    OBSERWUJE I CZEKAM NA REWANŻ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uwagi, postaram się dodawać więcej zdjęć :)

      Usuń
  23. bardzo madry sposob, nie wiem ale jakos mi sie wydaje ze strasznie wyladnialas, na prawde :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo przydatny post ;))
    na pewno skorzystam :3
    śliczna jestes :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz śliczne włosy ! *.*
    Z czegoś na pewno skorzystam :)

    http://czekolaadowanuutii.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post, bardzo pomocny. :) Pozdrawiam.
    muminek-enter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Na prawde przydatny post, bardzo mi pomogłaś! :)
    zapraszam do mnie -> neilastyle.blogspot.com
    może skomentujesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli chodzi o pakowanie to zawsze mam problem podczas podróży powrotnej. Kiedy wyjeżdżam wszystko jest idealnie zaplanowane i poukładane ale kiedy mam za sobą dość długi wyjazd to ciężko mi później dopiąć walizkę ;)

    Pozdrawiam,
    http://ogurczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. tak własnie sie pakuje :D
    magdauke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo nie lubię się pakować, też post bardzo mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  31. przydatny wpis na pewno z niego skorzystam ;)

    http://sk-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. bardzo przydatny post , świetnie sie czyta :)

    Zapraszam do mnie będzie mi bardzo miło jak skomentujesz lub zaobserwujesz jak ci się spodoba :)
    http://kwiatowy-urok.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajny post, a pierwsze zdjęcie piękne *-*

    zapraszam:
    sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne rady! :) Bardzo przydatne. Wpadniesz do mnie? :D

    http://julia-and-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Przydatne rady! <3
    http://wszystkoomni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja planuję "wakacyjny" wypad dopiero we wrześniu, więc koszmar pakowania jest jeszcze przede mną... Chętnie więc skorzystam z powyższych rad - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Na prawdę świetne rady, wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Thanks for sharing

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Salwar-Kameez

    OdpowiedzUsuń
  40. Zawsze warto sprawdzić czy w hotelu mają w pokojach żelazka... Wtedy nie będziemy musiały się niczym martwić. Na bookaparcie zawsze podają przy szczegółach wyposażenia :) I wtedy wiem czy muszę wziąć ubrania mniej gniotące się czy nie muszę się tym zupełnie przejmować :)

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń