środa, 3 września 2014

Gdańsk w 7 punktach




Jak co roku jednym z miejsc, które odwiedzam w wakacje jest Gdańsk, w tym roku miałam okazję pobyć w nim całkiem długo, w związku z czym udało mi się zobaczyć więcej. Chciałabym dziś przedstawić listę miejsc, które warto i trzeba zobaczyć w tym pięknym mieście.







1. Muzeum Narodowe w Gdańsku to instytucja, którą koniecznie trzeba zobaczyć, posiada kilka oddziałów z fantastycznymi zbiorami. Na największą uwagę zasługuje Dział Sztuki Dawnej, w której możemy znaleźć Sąd Ostateczny namalowany przez Hansa Memlinga, jest to dzieło na naprawdę światowym poziomie.







2. Wieża Kościoła Mariackiego, na której szczycie znajduje się taras widokowy, daje niepowtarzalną szansę zobaczenia całego miasta z góry. Na wieżę prowadzi 412 schodów, cała masa wąskich korytarzyków otoczonych przez kamienne mury, można poczuć się jak w Hogwarcie. Ze szczytu widać bardzo dużo, zatokę Gdańską ale zarówno Hel jak i Sopot oraz Gdynię. Dalej wszystkie dzielnicy Gdańska, tereny zielone okolic Gdańska , Rafinerię Gdańską i Port Północny. 






3. Brama Żuraw, to chyba klasyka, jest symbolem Gdańska i morskiego charakteru miasta. Jest oddziałem Centralnego Muzeum Morskiego, które prezentuje tam życie portowego miasta w najlepszych jego czasach. Fajną sprawą jest cały mechanizm dźwigu portowego, który możemy dotknąć i zobaczyć na własne oczy. Z góry jest cudowny widok na zatokę. 






4. Ulica Mariacka to jedna z najpiękniejszych uliczek w mieście. Tętni życiem, panuje tam artystyczny klimat, który ciężko opisać słowami. Przepiękne kamieniczki, cała kawiarenek i restauracji oraz kramy pełne kunsztownie wykonanych produktów tworzą przepiękny obraz dla oka. Warto wspomnieć o Gdańskich rzygaczach, które są symbolem tego miejsca i na które warto zwrócić uwagę.










5. Ulica Długa tworzy Trakt Królewski i stanowi najbardziej reprezentacyjną i najpiękniejszą ulicę tego historycznego miasta. Ulica Długa rozpoczyna się Złotą Bramą i kończy się zaraz za Długim Targiem – Zieloną Bramą, a po drodze mamy całą masę zabytkowych kamienic , rzeźb, bram oraz słynny pomnik Neptuna. Wieczorem możemy spotkać wielu artystów ulicznych, którzy dodają magii i uroku. Do tego cała masa restauracji, które może do najtańszych nie należą ale oferują fantastyczny klimat.






6. Statek Sołdek to pierwszy pełnomorski statek zbudowany w Stoczni Gdańskiej po II wojnie światowej. Zwiedzanie statku zaczyna się od wizyty w ładowni, w której zazwyczaj odbywa się wystawa czasowa, a kolejny krok to ilustrowana ekspozycja, poświęcona jego budowie. Można wspiąć się na rufę, zakręcić sterem ale także zejść na dół do piwnic, co gwarantuje nam marynarski klimat. 







7. Plaża Stogi to moim zdaniem najlepsza plażą w Gdańsku. Jest przepięknie położona, pełna złocistego piasku i najszersza w Gdańsku. Warto udać się w jej głąb gdzie jest mniej ludzi i mamy dla siebie więcej prywatności. Idealne miejsce na wakacyjny relaks.






Jeśli ten i inne posty wam się spodobały i chcecie zobaczyć więcej, zapraszam do obserwacji oraz komentowania. Sprawia mi to wiele radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)

30 komentarzy:

  1. Ja byłam jedynie na gdańskiej plaży oraz na ulicy Długiej :)
    Piękne zdjęcia

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdańsk jest piękny :-). Super zdjęcia i post :-)

    http://malikucharze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia, wyglądasz świetnie, czy to opaska z Openera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, udało mi się w tym roku być na Open'erze i Woodstock'u było fantastycznie, polecam :D

      Usuń
  4. Byłam w Gdańsku na wycieczce klasowej, ale szczerze nie pamiętam co tam zwiedziliśmy :P Wiem, że byliśmy na plaży :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w baner sklepu chiose i mart of china u mnie ?
    ♥ ♥ ♥ http://sawanowska.blogspot.com/2014/09/tag-tylko-jedno-sowo.html ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo moje miasto! :D

    Będę wdzięczna jeśli poklikasz w linki w ostatnim poście.
    pinkk-rainbow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozytywny post ! :))

    Obserwuję, bardzo bym prosiła abyś w mojej nowej notce poklikała w linki, wiesz jakie to ważne a ja odwdzięczam się obserwacją i komentarzami :)

    Z góry dziękuję :)
    http://goldxcherriex.blogspot.com/2014/08/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w tym mieście tylko raz, ale na chwilę, nie udało mi się pozwiedzać :)
    może jeszcze będę miała okazję :)
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w tym roku też byłam w Gdańsku! I był to najbardziej 'kompaktowy' wyjazd w moim życiu bo odwiedziłam jeszcze Sopot i Gdynię przy okazji a wszystko w 4 dni z dojazdem! Gdańsk jest piękny i zasługuje chociażby na tygodniowy pobyt! Ja z tych atrakcji o których pisałaś widziałam jedynie ul. Długą, Kościół Mariacki ale na wieży nie byłam i trochę poplażowałam na Stogach (chociaż to podobno strasznie niebezpieczna plaża!). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też objechałam całe Trójmiasto ale zajęło mi to znacznie więcej czasu :D Na Stogach jest przepiękna plaża, ale faktycznie wieczorami gdy w pobliżu są imprezy w stylu disco-polo i zjeżdża się całe miasto, może być niebezpiecznie :)

      Usuń
  10. super fotki ;p ps u mnie konkurs na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. miałam okazje kiedyś tam być;)
    pozdrawiam serdecznie ;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. MAsz śliczne włosy *-*
    Byłam kiedyś w Gdańsku
    teenluxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne miejsca i ,śliczne widoki :) Piękne włosy <3

    http://julia-and-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna jesteś! genialne fotki :-)
    Moze obs? zacznij i daj u mnie znać:

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. hej, masz świetnego bloga, będę cię odwiedzała częściej ;) życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :)

    http://magdalenka99.blogspot.com/2014/09/perfume.html zapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Prosiłabym również o klikanie w baner Sheinside po prawej bloga, to dla mnie ważne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie bylam w Gdansku, strasznie zaluje!
    Piekne zdjecia! I masz cudowne wlosy!
    Co powiesz na obserwacje?

    visit me soon on
    http://pearlinfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tego co pokazałaś Gdańsk jest piękny
    żałuję, że tam nigdy nie byłam
    Zapraszam♥♥♥
    http://szczypta-radosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. W Gdańsku byłam wiele razy, ale mimo wszystko chyba najbardziej ciągnie mnie do niego Galeria Bałtycka i Ikea! :D Typowa ja haha!

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne zdjęcia, nie byłam nigdy w Gdańsku, ale chętnie by się tam wybrała na wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie byłam w Gdańsku :( A z chęcią bym zwiedziłą to miasto <3

    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. też co roku jeżdżę do gdańska ;)
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie ;)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/09/black-guns_13.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Widok z Wieży Kościoła Mariackiego, Sąd Ostateczny Memlinga, zwiedzanie Sołdka....czytając Twój wpis od razu przypomniałam sobie moje własne zwiedzanie Gdańska 2 lata temu, ponieważ przebiegało ono niemal identyczną trasą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie piękne zdjęcia! :) Gdańsk to cudowne miejsce. Jestem pewna, że uliczki Głównego Miasta to jedne z najbardziej uroczych uliczek w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  24. ja mam nadzieję, że Ty jesteś zapisana w kilku agencjach dla modelek! Niezwykła uroda :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na szczęście mieszkam w tym pięknym mieście, więc w wakacje mam (niemalże) na co dzień takie widoki, a w zimie... wiadomo... od czasu do czasu (niestety nie mieszkam w centrum;)).
    I pamiętajcie, Gdańsk nie ogranicza się tylko do centrum! :)) Np. w jednej z dzielnic można zobaczyć piękne murale (i blok w którym mieszkał Wałęsa), a w innej falowce - bloki w kształcie fal.
    Pzdr.

    http://pamietnikwiedzmyzpolnocy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Thanks for sharing

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Sarees

    OdpowiedzUsuń