poniedziałek, 6 października 2014

Przepis na szarlotkę




Gdybym miała wybrać jedno ciasto, które kojarzy mi się z jesienią niewątpliwie jest to szarlotka i choć z przyjemnością mogłabym ją jeść cały rok to w tym okresie ma ona dla mnie najbardziej wyjątkowy smak. W Polsce trwa wtedy sezon na jabłka i ciężko im się oprzeć podczas zakupów. Nie jet to może najbardziej fit deser ale uważam, że raz na jakiś czas szarlotka jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Przedstawiam wam bardzo klasyczny przepis, który jest w moim domu już od lat. :)




Składniki:


4 szklanki mąki pszennej

2 łyżka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru pudru
1 kostka masła
6 dużych żółtek
2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
10 kwaskowatych jabłek, obranych, pokrojonych w półplasterki
pół szklanki wody
pół szklanki cukru pudru 
2 łyżki cynamonu
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki soku z cytryny

1.Pokrojone jabłka umieścić w garnuszku, dolać wodę i dusić przykryte około 15 minut.
2.Dodać cukier i cynamon, lekko wymieszać. Do masy wmieszać mąkę ziemniaczaną, sok z cytryny i dusić jeszcze przez 2 minuty. 
3.Piekarnik rozgrzać do 180°C. Formę wysmarować tłuszczem albo wyłożyć papierem do pieczenia.
4. Na dnie ugnieść jedną część ciasta i podpiec w piekarniku przez około 10 minut. 
5. Wyjąć z piekarnika wyłożyć jabłka i nałożyć drugą część ciasta.
6. Piec około godziny, aż góra się ładnie zrumieni.
7. Lekko przestudzić, opcjonalnie można posypać cukrem pudrem.

Dziękuje za wszystkie komentarze i obserwacje, daje mi to dużo radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)


32 komentarze:

  1. Ale smakowicie to wyglada ;)

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała wypróbować z twojego przepisu, bo zwykle robiłam na innym cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny blog ♥ będę tutaj często wpadać :D
    zapraszam oczywiście cieplutko do mnie :)
    http://flemour.blogspot.com/2014/10/autumn.html
    +jeśli masz chwilę byłabym bardzo wdzięczna jeśli klikniesz w link do kurteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie :)

    malikucharze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za przepis, chyba dzisiaj zrobię szarlotkę :)
    Zapraszam do mnie , agadiar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam szarlotkę, więc muszę wypróbować Twój przepis :) zdjęcie śliczne

    OdpowiedzUsuń
  7. super zdjęcia:)

    wpadniesz do mnie?
    http://j3lonek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam szarlotke, moglabym ja jesc caly czas. I jeszcze ten wspanialy i charakterystyczny smak cynamonu, ktory dodaje cudownej i szczegolnej pikanterii szarlotce, wprost uwielbiam!! Twoja wyglada bardzo smakowicie i chetnie bym sprobowala. Chetnie skorzystam z Twojego przepisu...szszegolnie z pocztkowym podpiekaniem ciasta:) Dziekuje Ewelino za przepias i serdecznie Cie pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także mogłabym jeść szarlotkę cały czas, mimo że za ciastami generalnie nie przepadam. Dziękuję za przemiły komentarz :)

      Usuń
  9. Mniam! Nigdy nie widziałam tak ładnie wyglądającej szarlotki !


    http://sohunex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, wygląda przepysznie! :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie jadłam szarlotki :) Zjadłabym taką ciepłą :D
    Właśnie wcinam roladę kawową, ale jakaś taka średnia jest :P Kupiłam w sklepie :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm wygląda bardzo smacznie.

    ja-kontra-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mogę przekonać się do szarlotki :) Zupełnie nie mój smak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam z wielką chęcią zjadłabym teraz takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm, świetnie wygląda! Cudowny wygląd bloga. Pozdrawiam.
    muminek-enter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam! :D musze sobie zrobić :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. jej wyglada smakowicie, chodź raczej nie jestem fanem szarlotki :)
    zawsze wolałam ciasta z masą, tzw kaloryczne :D
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. o jak pysznie! ja szarlotkę wręcz kocham, i ten zapach w domu gdy się piecze- cudo!

    OdpowiedzUsuń
  19. mniam mniam!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/10/elegant-rock-supra-magazine.html

    OdpowiedzUsuń
  20. mmm <3 !

    http://gumijagoda.blogspot.com/2014/10/black-beanie-nike-dunk-sky-hi.html
    Zapraszam ! jeśli możesz kliknij w pogrubione napisy na końcu notki

    OdpowiedzUsuń
  21. Ładnie wygldam chociaż ja nie bardzo przepadam za szarlotką :)

    Zapraszam do mnie
    www.greenpinkandcafe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. genialny blog <3
    będę tu wpadać :D

    http://v-eronique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. oj a ja akurat za szarlotką nie przepadam (nie bić!) No chyba że jest to szarlotka mojej ciotki w "wersji deluxe", czyli z biszkoptowym spodem. Jednak Twój przepis chętnie wypróbuję - to, że sama nie przepadam za tym ciastem nie znaczy, że nie można go upiec dla gości ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. ooh that looks soooo delicious :D

    http://katslovefashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Great information

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Sarees

    OdpowiedzUsuń