wtorek, 6 stycznia 2015

Noworoczne postanowienia



Bardzo lubię ten moment, kiedy czuję że jestem na początku czegoś nowego, kiedy mogę podsumować to co jest już za mną i ze świeżą energią zacząć planować to co jeszcze przede mną. Jestem jedną z tych osób, które bardzo lubią zwyczaj noworocznych postanowień, rozpoczynania rzeczy od początku miesiąca i od następnego poniedziałku. Najważniejsza jest systematyczna realizacja założonych celów.






1. Na początek trzeba dobrze określić rzeczy, na których najbardziej wam zależy, które są dla was ważne. Niech to będą rzeczy, które na prawdę chcecie zrobić, wy sami, a nie dlatego że ktoś wam każe, np. "rzucenie palenia", jeśli na prawdę tego nie chcecie to nie będziecie w stanie tego zrobić. Gdy już skonkretyzujesz swoje plany, zapisz je na kartce papieru, to zwiększa prawdopodobieństwo ich osiągnięcia.


2. Stawiaj sobie wysokie cele, ale także realne. Według statystyk jesteśmy w stanie zrealizować mniej więcej 80% tego co sobie założyliśmy, dlatego warto zawiesić poprzeczkę wysoko ale też starać się patrzeć racjonalnie, żeby nie zniechęcić się w działaniu. Należy dużo chcieć, dużo marzyć, bo im więcej się chce, tym więcej się ma.



3. Ilość postanowień nie powinna być zbyt duża, a w zasadzie najlepiej ograniczyć ją do kilku punktów. Zdecydowanie lepiej jest skupić się na kilku ważnych rzeczach niż kilkunastu. Narzucając sobie zbyt wiele możemy się niepotrzebnie zniechęcić i w rezultacie nie zrobić nic.




4. Traktujcie postanowienia noworoczne jako cele, wyzwania. Nie osiągniemy celu bez podzielenia go na części. Należy zastanowić się jakie części składowe budują dany cel, rozpisać plan działania, zastanowić się jakie punkty nas do niego przybliżają. Małym krokami możemy zrobić najwięcej. 


5. Każdego dnia należy starać się poświęcić co najmniej 5 minut na realizację celu. Dzięki temu dana czynność wejdzie Ci w nawyk. Jeśli danego dnia, nie jesteś w stanie zrobić nic, to chociaż zastanów się nad danym postanowieniem, zaplanuj je, staraj się o nim nie zapominać. 




6. Dobrze się organizuj. Dobra organizacja jest kluczem do sukcesu. Każdy z nas ma tyle samo czasu do wykorzystania i to tylko od Ciebie zależy co z tym czasem zrobisz. "Nie mam czasu" jest jedną z najczęstszych wymówek, które oddalają nas od realizacji założonych celów.


7. Fajną opcją jest podzielenie się naszymi postanowieniami ze znajomymi albo rodziną. Informowanie innych o naszych zamiarach jest naprawdę silnym motywatorem, zobowiązującym do realizacji obietnic. 




A jakie są wasze metody na dotrzymywanie noworocznych postanowień, macie jakieś plany na kolejny rok?
Dziękuje za wszystkie komentarze i obserwacje, daje mi to dużo radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)

42 komentarze:

  1. Mam parę postanowień, aczkolwiek nie traktuję ich jako noworoczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię planować kiedy zaczyna się Nowy Rok. Raczej staram się realizować swoje marzenia :)
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli zrealizuje 80% moich postanowień to będę szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na razie nie mam żadnych postanowień, ale może to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega przydatny post :)

    http://indyjskipalisander.blogspot.com/2015/01/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście wyznaczam sobie cele :)

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. w tym roku postanowiłam zrobić listę postanowień, obym je wypełniła :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre rady :D

    Pozdrawiam
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. W tym roku skorzystam z twojej rady i postawię na kilka, ale sensownych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post :)

    zapraszam do mnie w wolnej chwili - kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. naprawdę genialny blog, a ten post świetny ♥
    zapraszam cieplutko do mnie :)
    http://flemour.blogspot.com/2015/01/graffiti.html

    może obserwacja za obserwację? zacznij a na pewno się odwdzięczę :)
    +jeśli masz sekundkę byłabym bardzo wdzięczna jeśli klikniesz w baner u mnie na blogu

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam postanowienie, ale nie do końca zależy ono ode mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mam postanowień ;)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. love everything! great photos :D

    Visit my blog? xx Miss Beatrix (http://missbeatrix.com)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe statystyki... aż 80%! No nieźle. Ja mam chyba tylko 1 postanowienie: nie powstrzymywać się przed tańczeniem i śpiewaniem w miejscach publicznych (zawsze mam na to ochotę...)! :)

    mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jestem z tych osób, które nie robią żadnych postanowień noworocznych. Uważam, że w ciągu całego roku mogę sobie coś postanowić, a nie tylko na początku roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, zawsze jest dobry czas na zmiany :)

      Usuń
  17. Fajny post,niektórym może się przydać ;) Ja w tym roku nie robiłam postanowień :>
    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. planów i postanowień - mnóstwo! i tak samo jestem osobą, która lubi "widzieć" początek: nowy miesiąc, nowy rok to dla mnie idealny pretekst jak również zachęta do zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mam podobny kalendarz, uwielbiam coś planować :D oby postanowienia się spełniły!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Super postanowienia! też mam taki kalendarz!
    http://moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona nie pisała o swoich postanowieniach. XD

      Usuń
  21. Jak już pewnie czytałaś, ja się nie bawię w postanowienia noworoczne, bo wyzbyłam się tego ograniczenia, że od nowego roku zaczyna się nowe życie, bo tak na prawdę można odradzać się codziennie i nie marnować czasu na czekanie. Jak coś robię to od "teraz".
    Ale jak już ktoś robi te postanowienia to nie można zapomnieć o przygotowaniu się do ich zrealizowania. Przykładowo, żeby nie jeść słodyczy najlepej, żeby w domu nie było ich za dużo.

    http://determined-sloth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Też musiałabym takie postanowienia zrobić swoje ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  23. Też uważam, że powinniśmy postawić wysoko poprzeczkę, ale tak aby nasze cele były wykonalne.
    Np. poświęcić codziennie 10 minut na ćwiczenia.
    Jeśli w jakiś dzień sobie odpuścimy, to nie można się poddawać i zniechęcać.

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Życzę wytrwania w postanowieniach! Obserwuję, spodobał mi się twój blog :)

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgadzam się z wymienionymi tutaj rzeczami, aż zmotywowałaś mnie do robienia postanowień. Miałam ich nie robić ale... może jednak coś zapiszę :)
    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Przydatne rady ;) Ja akurat żadnych postanowień nie mam, ale jeżeli będę chciała coś zmienić to mogę to z resztą zrobić w każdej chwili ;)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jakoś nie przepadam za noworocznomy postanowieniami :/ Jednak w tym roku sama wyznaczyłam sobie kilka celów
    :) Śliczne fotki!
    http://zuzanna-ratajczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Moje postanowienie- to brak postanowien, pozniej i tak sie ich nie trzymam i jestem rozczarowana, ze cos postanowilam i nie dotrzymalam slowa... ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wpis z pozytywnym przekazem :) Ja zawsze stawiam sobie jeden główny cel, określam datę do jego osiągnięcia i konsekwentnie do niego dążę. Gdy mi się to uda, skupiam się wówczas na pomniejszych celach :) Warto znaleźć wokół siebie jakiegoś sprzymierzeńca (np. przyjaciela), który nas wesprze jak będziemy tracili zapał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cenne wskazówki :) Ja też wolę zawsze zaczynać od pracy nad cięższymi zadaniami, bo potem realizacja tych mniejszych przychodzi mi z większą łatwością i satysfakcją :)

      Usuń
  30. Masz fascynującego bloga! Będę zaglądała, życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/01/omg-is-january.html
    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/01/come-with-me-for-walk.htmlzapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne .

    OdpowiedzUsuń
  31. Beautiful photos.
    Greetings.


    NEW POST IN MY BLOG!!: http://diamondconestilopropio.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  32. postanowienia noworoczne jako cele, wyzwania - to chyba najlepsze podejście do postanowień. Szczególnie takich dotyczących zmiany stylu życia;) Jednak ja wolę sobie narzucić ejden cel, który chcę osiągnąć, a później następne. Bo aż tak dobrej motywacji do wielu zmian nie posiadam;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam już kilka celów. Między innymi zadbać o bloga, rozwinąć umiejętności fotograficzne, poprawić oceny (to nierealne xd)... Świetny post, bardzo pozytywny :) Jesteś prześliczna, włosy masz cudowne *-* ♥ Pozdrawiam ♥

    U mnie rozdanie i nowy post!

    ♦ Julia Blog – NOWY POST I ROZDANIE KLIK ♦

    OdpowiedzUsuń
  34. super desing bloga:)
    Mam kilka drobnych postanowień między innymi zadbać o siebie, zdrowie :)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam kilka ważnych postanowień i tak jak sugerujesz poświęcam na niego codziennie jakiś czas :D
    http://vxxnc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Twój post z pewnością mi pomoże jeżeli chodzi o stu procentową realizację moich postanowień! Jesteś bardzo fotogeniczna ;)
    Pozdrawiam

    http://totalniementalna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Mnie osobiście odrzuca nazwa postanowienia noworoczne :) Cele i wyzwania jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Thanks for sharing

    http://www.angelnx.com/

    OdpowiedzUsuń