sobota, 7 lutego 2015

Zielona kawa




Należę do sporej rzeszy fanów kawy. Nie jest ona moim uzależnieniem, a raczej rytuałem, na który pozwalam sobie raz na jakiś czas. Nie mogłam więc przejść obojętnie obok zielonej kawy, tym bardziej, że staje się co raz popularniejsza.






1. Na początek warto powiedzieć czym jest zielona kawa.  Otóż, jest to dokładanie taka sama kawa jak ta którą powszechnie znamy, z tą różnicą, że nie została poddana obróbce termicznej, czyli procesowi palenia.






2. Do tej pory kawa kojarzyła mi się z ciemnym, aromatycznym napojem. Ta wygląda zupełnie inaczej, ma jasny, dość przejrzysty, zielonkawy kolor. Ziarna też są jasnozielone, chociaż zależy to od gatunku.


3. Smak w niczym nie przypomina dobrze znanej kawy i nie każdy go polubi. Jest nieco błotnisty, jeśli można tak powiedzieć. Mnie osobiście smakuje, ale nie porównywałabym go raczej do tradycyjnej kawy, bardziej do zielonej herbaty. Smakosz tradycyjnej kawy może być rozczarowany naparem z kawy zielonej. 






4. Czy zielona kawa odchudza? Moim zdaniem na pewno nie spali tłuszczu ale stablilizuje skoki cukru w organizmie i oczyszcza go z toksyn, które obniżają wydajność naszego układu pokarmowego, dzięki czemu przyśpiesza metabolizm. Nie spodziewałabym się jednak cudów, pijąc samą kawę bez diety i ćwiczeń nie jesteśmy w stanie osiągnąć idealnej sylwetki.






5. W odróżnieniu od małej czarnej, zielona kawa nie zawiera szkodliwych substancji takich jak kahweol lub kafestol i jest w pełni naturalna, ale posiada mniejszą ilość kofeiny. Zachowuje jednak swoje pobudzające działanie.





6. Jeśli chodzi natomiast o jej funkcje zdrowotne to przyczynia się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na cukrzycę, polepsza funkcjonowanie nerek, ma właściwości antywirusowe, bakteriobójcze oraz antynowotworowe, do tego poprawia kondycję serca, obniża cholesterol oraz opóźnia proces starzenia się, całkiem sporo plusów.


7. Cena takiej kawy nie jest najniższa, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od producenta oraz wagi. To dość sporo ale ziarna można parzyć kilkakrotnie, co jest całkiem ekonomiczne. Moim zdaniem warto spróbować.





A wy lubicie zieloną kawę?
Dziękuje za wszystkie komentarze i obserwacje, daje mi to dużo radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)

67 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post ! Nigdy nie pilam zielonej kawy, chetnie bym sie jej napila i ocenilal jej smak.
    Nie rozumie dlaczego jest drozsza od tradycyjnej, prazonej, czy palonej, przeciez jest naturalna i nie poddawana dodatkowej obrobce termicznej i co sie z tym wiaze dodatkowymi kosztami....zielona nie trzeba obrabiac, wiec powinna byc tansza od palonej !

    No coz , to jest jak zwykle wymysl producentow, bo nie sadze, aby ziarna przed prazeniem byly inne, to z pewnosci te same, chyba, ze o czym jeszcze nie wiem...

    Dziekuje Ci droga Ewelino za bardzo ciekawy post i zapewniam Cie, ze napewno sprobuje tej kawy.

    Pozdarwiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nad tym zastanawiałam i niestety nie znalazłam żadnych informacji na ten temat. :(
      Mimo wszystko polecam spróbować :)

      Usuń
  2. Nigdy nie słyszałam o zielonej kawie, pierwszy raz czytam o niej u Ciebie na blogu. Może to być dobra alternatywa (zdrowsza) dla czarnej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pijam kawy :( U mnie tylko herbatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem ogromną fanką herbat :)

      Usuń
  4. Jeszcze nigdy nie piałam takiej kawy ale z chęcią spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie próbowałam zielonej! :o
    ale może się skuszę, gdy napotkam w sklepie, choćby z samej ciekawości:)
    alenajpierwkawa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domu opakowaniw zilekonej kawy, ale mimo jej właściwości nie mogę się do niej przekonać :( Dobrze że dodałaś ten post bo dowiedziałam się kiku nowych faktów o zielonej kawie, dlatego spróbuję się do niej przekonać :)
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. NIgdy nie słyszałam o takiej kawie, ale chciałabym ją spróbować!

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy o tym nie słyszałam ;o Ale chyba trzeba będzie wypróbować ;)
    http://metkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś może się skuszę :)

    imveronique.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię zielonej kawy. Ani jakiejkolwiek kawy. W ogóle nie rozumiem, jak ktoś może pić kawę no ale...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy takiej nie piłam, ale z chęcią bym spróbowała :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie słyszałam o zielonej kawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skuszę się prędzej czy później :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie piję kawy,ale jak zacznę, to na pewno ją spróbuję :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam zieloną herbatę, a jeśli chodzi o kawę, to preferuję tradycyjną. Najlepiej z mlekiem, taki ze mnie kawosz.
    Może kiedyś spróbuję zielonej kawy, zapowiada się całkiem nieźle...

    Zapraszam do siebie, przepraszam za spam :)
    littleblackstage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. pierwszy raz widzę zieloną kawę, ale na pewno wypróbuje :) obserwuje i zapraszam do tego samego;) http://obiektywniepozakadrem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie piłam.. Ogólnie nie przepadam za kawą, za to zieloną herbatę kocham.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie piłam tej kawy :)

    Chcesz Zniszcz ten dziennik lub jego kontynuację? A może Gwiazd naszych wina?
    A może post promujący?
    Zapraszam!
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwszy raz słyszę o tej kawie, ale z chęcią jej spróbuję
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie piłam zielonej kawy choć bardzo dużo o niej słyszałam ! Będę musiała wreszcie spróbować bo jestem wielką fanką kawy. Bardzo fajny post ! :D


    Mój Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny blog ;) interesująco piszesz i śliczne zdjęcia :) Pozdrawiam, http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurcze, nawet nie wiedzialam, ze taka kawa istnieje. Jestem bardzo ciekawa, jak smakuje!

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię kawę, ale raczej cappuccino, a nie taka zwykła :)
    Po zakończeniu moich zapasów przerzucam się tylko na herbaty ;)

    http://barbaramaciejewska.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie piłam zielonej kawy :)

    Zapraszam do siebie i jeśli blog przypadnie Ci do gustu - zaobserwuj :)

    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej! Właśnie trafiłam na Twojego bloga i jak tylko zobaczyłam, że znajdują się tu posty związane z minimalizmem już mi się spodobało! Jak będę miała więcej czasu na spokojnie przejrzę i przeczytam wszystkie posty, ale już teraz wiem, że na pewno będę tu zaglądać! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. świetnego masz tego bloga, wygląd, sposób pisania.. zauroczył mnie! <3 zostawiam więc swoją obserwację ;]
    co do posta, nie jestem jakąś zwolenniczką kawy, a wręcz przeciwnie, nie smakuje mi ona w ogóle. ta zielona kawa jednak trochę mnie do siebie namówiła, z chęcią chciałabym jej spróbować! pozdrawiam!

    http://you-always-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj, jak ja nie lubię zielone kawy:(, ale Ty jesteś urocza;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeszcze nigdy o zielonej kawie nie słyszałam, wygląda bardzo ciekawie.
    obserwujemy? http://wrblfashn.blogspot.com/2015/02/lazy-day-routine.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz słyszę o takiej kawie...
    Bardzo ładne zdjęcia. Twój design bloga jest świetny :)
    Pozdrawiam
    Mój blog - klik!
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie piłam zielonej kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale masz cudowny kolor włosów *.* O zielonej kawie nie słyszałam...


    http://only-beautiful-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie piłam, muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz baaardzo jakosciowe zdjecia! wow sa sliczne, poza tym na pewno zrobię tą herbatkę, uwielbiam wszystko co -zielone

    Zapraszam na WYWIAD Z REMBOLEM♥, Obserwuję i Pozdrawiam♥
    ♥alexa-moments.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa kawa, nigdy takiej nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  35. Lovely... If you will we can follow each other, just let me know. I always follow back. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja bardzo lubie, nawet kupuje ta sama co Ty ;) jest mila odskocznia od tradycyjnej kawy, aczkolwiek jak dla mnie smakowo bardziej podchodzi pod herbate.

    OdpowiedzUsuń
  37. Musze jej sprobować :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie piłam zielonej kawy. Słyszałam dość dużo negatywnych opinii o jej smaku i chyba dlatego nie mam odwagi się skusić :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja nie pije kawy ale o zielonej to już wg nie slyszalam :)

    http://naataliam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny post naprawdę mi się podoba,świetnie piszesz.Lubię tu zaglądać Kiedy kolejna notka ? . Kochana mam to ciebie ogromną prośbę dla ciebie to chwila a dla mnie to naprawdę ważne możesz po klikaci w linki odwdzięczę się z góry dziękuję :)
    Pomożesz mi ? Poklikasz ? Byłabym wdzięczna. http://nicole-500.blogspot.com/2015/02/choies.html

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam identyczną i bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  42. nigdy nie piłam takiej kawy, a ją się parzy w całości, tj. całe ziarenka?

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziarna kawy można parzyć w całości lub podobnie jak w przypadku kawy tradycyjnej utarte w moździerzu następnie zmielone w młynku. Trzeba uważać, bo te ziarenka są dużo twardsze niż w kawie palonej i mogą uszkodzić młynek. :)

      Usuń
  43. ja nie przepadam za kawą, ale ta mnie bardzo ciekawi :D
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  44. Jestem bardzo ciekawa smaku,co prawda lubię zieloną herbatę,więc może zielona kawka też by mi posmakowała?;)
    możliwe,że się skuszę na nią:))

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja kawy nie pijam, bo nie lubię :P Ja tylko herbatka zielona lub biała :D

    OdpowiedzUsuń
  46. fajny blog :) co powiesz na wspolna obserwacje?
    http://kaatie-katie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Zielonek kawy nie piłam aczkolwiek czerwoną udało mi się spróbować. Jednak kawa czarna jest dla mnie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  48. Jestem chyba nietypową osobą, bo nienawidzę herbaty! :o
    http://polsko-powstan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Zakochana po uszy w twoich włosach! Zapraszam do mnie :)
    http://how-to-jawa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Nigdy nie piłam zielonej Kawy. Muszę kiedyś spróbować :)
    Zapraszam serdecznie ♥ KLIIIK♥

    OdpowiedzUsuń
  51. W sumie nie pije kawy bo mi nei smakuje ale mogla bym sie tej zielonej kawy napic na posmakowanie :D

    http://comocarmen.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  52. Nie przepadam za kawą, a o zielonej nie słyszałam. :)

    kasia-kate1.blogspot.com
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Dziekuje za dodany komentarz :)
    Co do zielonej kawy, nigdy jej nie piłam i obawiam się, że nie stać mnie na jej kupno, ale może w najblizszej przyszlości przyszłości! Ale przyznam, że jestem ciekawa jej smaku :)
    Pozdrawiam :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  54. A ja nie słyszałam nigdy o zielonej kawie :o Może kiedyś spróbuję :)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Słyszałam o niej sporo i to nie w superlatywach dlatego się jej boje, szybciej spróbuje pewnie matcha niż zielonej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam zieloną herbatę :)
    www.blog017.blogspot.com
    Zapraszam do mnie ♥

    OdpowiedzUsuń
  57. Nawet nie wiedziałem ze istnieje taka kawa :D

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo ładne zdjęcia, nie wiedziałam i nie widziałam nigdy takiej kawy, na pewno postaram sie ją kupić.

    Zapraszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com u mnie post o inspiracjach pączkowych.

    OdpowiedzUsuń
  59. fajny blog :)

    Bardzo miło i ciekawie u ciebie, chętnie będę go przeglądała :) Życzę sukcesów w blogowaniu ;)

    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Jesteś przepiękna, nie mogę się napatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  61. Zaintrygowałaś mnie tą kawą :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Ciekawa sprawa z tą zieloną kawą. Osobiście jej nie próbowałam, bo zastanawiam się, czy taka zielona kawa oddziałuje na żołądek w taki sam sposób, jak tradycyjna kawa czarna? Jak to właściwie jest? Nie od dziś wiadomo, że tradycyjna kawa podrażnia żołądek i w związku z tym muszą jej unikać ludzie z żołądkowymi problemami, jak np. wrzody. Ja niestety do takich osób należę, nad czym ubolewam, ponieważ kawa to moja miłość i ogromne uzależnienie. Po prostu ciężko mi bez niej żyć. Codziennie rano czytałam gazetę i piłam kawę, a teraz... pozostaje mi tylko gazeta... Robiłam podchody do kawy zbożowej czy zielonej herbaty, jednak smak mi kompletnie nie odpowiada, nie mówiąc o tym, że żaden z napojów nie pobudza mnie tak, jak kawa. Szperając w internecie poszukując jakiejkolwiek alternatywy trafiłam na kawę Gentile: http://www.i-apteka.pl/product-pol-47363-BRISTOT-Gentile-kawa-przyjazna-dla-zoladka-250g.html - wyczytałam, że nie podrażnia ona żołądka przez co jest bezpieczna dla osób z problemami żołądkowymi (wrzody, zgaga czy niestrawność). Jestem ciekawa, czy może ktoś z Was miał okazję pić taką kawę? Jakie wrażenia i opinie? Bardzo liczę na jakąkolwiek informację. Czuję, że to to może być dla mnie ratunek na "głodzie" kawowym. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  63. great information

    http://www.angelnx.com/

    OdpowiedzUsuń
  64. its so awesome..

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Sarees

    OdpowiedzUsuń