sobota, 7 marca 2015

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski







Każdy z was na pewno zna to uczucie, kiedy tak na prawdę nie jesteście głodni, ale coś byście przekąsili. Mnie dopada ono kilka razy dziennie. Staram się z tym walczyć, ale czasem uczucie jest zbyt silne. Wtedy sięgam po zdrowe przekąsi, które są równie smaczną alternatywą dla słodyczy i chipsów. Podjadanie nie przysparza wtedy wyrzutów sumienia, a potrafi być wręcz zdrowe.



 1. Warzywa są chyba najlepszym i najzdrowszym sposobem na zabicie głodu. Zarówno te surowe, jak i gotowane na parze mają dużą dawkę witamin i są w stanie poskromić nawet wilczy apetyt.




 2. Kolejnym przykładem są wszelkiego rodzaju pestki. Moje ulubione to te ze słonecznika, które zawierają potężną dawkę witaminy B6, E oraz kwasu foliowego, a to połączenie jest perfekcyjnym zestawem dla układu krążenia i nerwowego.




3. Jedną z moich ulubionych przekąsek są koktajle, szaleję na ich punkcie. Przygotowuję je na bazie mleka albo wody z dodatkiem różnych owoców i warzyw. Naprawdę można się nimi najeść. Moje przepisy znajdziecie tu klik i tu klik.




 4. Orzechy są idealne, jeśli potrzebujemy czegoś pochrupać. Mimo, że orzechy charakteryzują się sporą dawką tłuszczu, to jest to kwas tłuszczowy nienasycony, więc wpływają pozytywnie na organizm. Zawierają potężną dawkę witamin i minerałów, dlatego warto się na nie skusić.



5. Mimo, że zawierają cukier, to są zdrowe. Owoce, mają całą masę witamin, posiadają silne właściwości antyutleniające, dodają zdrowia i blasku, a ich podjadanie jest samą przyjemnością. Zdecydowanie wolę świeże, niż suszone, ponieważ są bardziej sycące.  




6. Być może nie wygląda zbyt ciekawie, ale błonnik, oczyszcza organizm, przyspiesza przemianę materii i daję masę energii. Świetny do chrupania w międzyczasie.





7. Budyń jaglany, odkryłam całkiem niedawno, ale stał się prawdziwym hitem. Fajne jest to, że może mieć przeróżne wariacje. Jest dziecinnie prosty w wykonaniu: kaszę jaglaną gotujemy do miękkości z mlekiem i odrobiną wody. Całość blendujemy z odrobiną miodu albo syropu z agawy oraz dowolnymi dodatkami, np wanilią, gorzką czekoladą albo bananem. Jest to bardzo zdrowa i niesamowicie smaczna przekąska.











Jakie są wasze pomysły na zdrowe i smaczne przekąski?
Zapraszam do komentowania i obserwacji, daje mi to dużo radości i motywuje do tworzenia kolejnych wpisów. :)

93 komentarze:

  1. Tego wlasnie szukalam, super post na wiosne no i zdjecia jak zawsze swietne zwlaszca pestek!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest właśnie pierwsza w nocy, a ja czytam ten post i robię się okropnie głodna...Co do przekąsek, pierwszy raz "słyszę" o tym budyniu jaglanym, ale wiem, że go spróbuję! :)

    Zapraszam! :)
    By-Lolka.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż się głodna zrobiłam od patrzenia na te pyszności :) pierwszy raz słyszę o budyniu jaglanym, ale wygląda super i na pewno spróbuję :D
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post,uwielbiam orzechy <3 :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post. Od samego patrzenia czuje się zdrowszy :D A budyń jaglany z bananem jest bardzo dobry, więc jeśli ktoś nie jadł to też polecam.

    http://justonephotodaily.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja najbardziej lubie owoce :-)
    http://gloriousdolls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne propozycje zdrowych przekąsek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słonecznik ♥ Świetne przepisy na przekąski ;)

    http://makedo-photography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wypróbować ten budyń jaglany :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Budyń jaglany na pewno spróbuję :)
    ja uwielbiam zajadać rodzynki i suszone daktyle :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kocham marchewki! :3

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie wygrywają owoce i orzechy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam chrupać orzechy, pić koktajle i podjadać owoce :) Z chęcią zjadłabym ten budyń jaglany :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zazwyczaj stawiam na koktajle i owoce. To chyba najlepiej mi smakuje :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne pomysły! Na pewno kiedys wykorzystam jakis :)

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie tu! Aż mnie naszła ochota, też uwielbiam koktajle!:)
    Pozdrawiam cieplutko :*
    Mój blog- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem na etpaie szukania blendera do szejków. No i przypuszczam, że jak znajdę to cały przydomowy ogródek będzie "zmielony: przez te urządzenie...:D

    Co do budyniu jaglanego to mam inną alternatywę - kuskus na słodko. Polecam też musl iz orzechów i migdałów. Pychota!


    (BlondBlog.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuje za propozycje, kuskus na slodko tez musi smakować wspaniale :)

      Usuń
    2. Nmzc:) Ja uwielbiam wszelkie dania z kuskusem, to aktualnie mój numer jeden w żywieniu:D

      Usuń
  18. O! Przydatny post ;*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne pomysły, koktajl wygląda smakowicie!:)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnio szukałam pomysły na tego typu przekąski ;D
    Obserwuje i zapraszam do mnie.
    palosdela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne pomysły na przekąski! Błonnik polecam jesć z czymś, bo sam smakuje trochę jak zmokły karton :D

    http://kikablog2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam koktajle warzywne owocowe wszystkie :) Są lekkie i sycące czyli idealne :) dodatkowo cześto dodaję otręby do jedzenia np posypuję nimi pierogi <3 Jeśli chodzi o błonnik to jem go zawsze gdy oglądam film jest zdrowszy od popkornu :)
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. robisz świetne zdjęcia :)
    palaania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia <3 ja od czasu zaczęłam się zdrowo odżywiać i na prawdę widać efekty zwłaszcza po cerze :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. No tak.. przekąski, znam ten ból;)
    Ja często chrupie suszone domowym sposobem jabłko, żurawinę, a do świeżej marchewki krojonej w paseczki robię dip z jogurtu naturalnego i ostrej papryki:) jest pycha!

    www.alekslab.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja o wiele bardziej wolę zjeść coś zdrowego niż jakieś czekoladowe batoniki :)

    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajna alternatywa na podjadanie :)

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  28. Podjadanie ale na zdrowo. Super. Ja za to miłośniczką sałatek jestem wszelakich :))

    www.coco-bebe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajne pomysły na takie małe podjadanie. Zdecydowanie lepsze niż chipsy, paluszki, ciasteczka...
    Pozdrawiam :)
    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo wartościowy wpis. Możesz do tego dorzucić jeszcze jajka na twardo, chrupki ryżowe lub kukurydziane, warzywne pasty, chipsy pieczone w piekarniku i popcorn uprażony na suchej patelni ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. oo nie wiedziałam, że można kupić taki błonnik! muszę o tym poczytać :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Koniecznie muszę spróbować ten budyń jaglany. Nigdy o czymś takim nie słyszałam ;) Ja jak mam ochotę na jakąś przekąskę to sięgam często po jogurt i dosypuje sobie rożnego rodzaju płatki, otręby czy suszone owoce, lub od czasu do czasu sięgam po tosta z masłem orzechowymi dżemem. Polecam spróbować palce lizać ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. hmm aż się głodna zrobiłam :P super zdjęcia jakościowo :) z przyjemnością obserwuje :)
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobrze napisany post, ale to zdjęcia robią tutaj wszystko! Idealne. Można momentalnie zrobić się głodnym, a ja coś czuję, że budyń jaglany bardzo szybko spróbuję. :) Pozdrawiam wwhatcanisayy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo przydatny post!!!
    zwłaszcza jak się chce się zmienić swoje nawyki żywieniowe ^^
    ja też uwielbiam koktajle,
    pozdrawiam ^^
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  36. genialne pomysły na pewno spróbuje coś takiego zrobić ;D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Często sięgam bo owoce, albo orzeszki :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Geat post, dear. Thanks for visiting my blog. Keep in touch, pls. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja uwielbiam słone przekąski, niestety, to co zdrowe zwykle takie nie jest :P Z Twoich propozycji wybieram orzechy i pestki. Uwielbiam zajadać się warzywami, ale w formie posiłków głównych.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wszystko co wymienilas uwielbiam ale poza blonnikiem...jego jakos nie cierpie ;) owoce uwielbiammmm chociaz niestety wiekszosc odpada bo mam alergie na cytrusy :(:(:(
    Rozmaitowo.blogspot.com
    Moze obserwujemy???

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam zdrowe przekąski! :)
    Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  42. Oj ja bardzo często tak mam! Bardzo fajny post. Zdziwiło mnie kiedy przeczytałam, że dobre są pestki, ale dopiero potem doczytałam, że mogą być te ze słonecznika ;)
    http://co-powiesz-na-problemy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Oj ja mam również często problem z "hmmm coś bym zjadła, ale nie wiem co" :D Lubię pestki i orzechy, ale dawno nie jadłam, więc muszę zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  44. ładny blog i fajny post :)
    ----------------------------------------
    http://my-life-by-marley.blogspot.com nowy post! :*

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny pomysł na notkę, bardzo mi się przydała bo akurat tego szukałam ! Muszę wypróbować budyniu z kaszy jaglanej, wydaje się pyszne i zdrowe :)

    Zapraszam

    klaudia-duczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Mniam niektóre wyglądają przepysznie, chociaż ten budyń jaglany do mnie nie przemówił xD Wygląda jak mielone :/ http://blonparia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. oo muszę koniecznie zrobić sobie smoothie ^^ mniam
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak wspaniale, że tu wpadłam! Właśnie tego poszukiwałam, ponieważ staram się przejść na zdrowy tryb odżywiania. Mam problemy ze słodyczami, po prostu słabość, ale kiedy patrzę na ten budyń, koktajl to może dam radę? A pestki na pewno też mi pomogą. Super przydatny post:) Oby tak dalej!
    http://aguuuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. nigdy nie słyszałam o budyniu jaglanym, ale muszę koniecznie go spróbować!:))

    www.beclassybyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Budyń jaglany i błonnik w takiej postaci to dla mnie coś nowego :) Pozostałe propozycje jak najbardziej mi odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam takie przekąski <3

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja już od jakiegoś czasu zamieniłam słodycze na owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo fajny, zdrowy post:) Uwielbiam owoce, warzywa i koktajle:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. jadlam te platki! :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Jeeejku za duzo tego! Fajnie ze zrobiłas taki post. Ja obecnie cwicze sobie w domku i moją kolacja sa owoce. Myslalam wlasnie nad tym zeby zaczac robić sobie koktajle. Sprobuje zrobić ten z kiwi :)
    Dziekuje ci kochana za poklikanie w linki. Jestem ci wdzieczna :)
    Czekam na wiecej tego typu postów, bo zamierzam ułozyc sobie wlasna diete.
    Pozdrawiam! :)

    ---->Obiektyw mym okiem<----

    OdpowiedzUsuń
  56. Jak tu u cIEBIE ZDROWO, KAŻDY ZNAJDZIE COŚ DOBREGO DLA SIEBIE

    OdpowiedzUsuń
  57. będę pamiętać o tych przekąskach i właśnie przymierzam się do kupna blendera bo bardzo chcę robić domowe koktajle ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetne przekąski! Uwielbiam zdrowe jedzonko :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja uwielbiam koktajle i owoce ♥
    Mogłabyś poklikać w linki choies na moim blogu ? :)
    To dla mnie ważne :)
    http://karrrblog.blogspot.com/2015/03/spring-with-choies.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  60. orzechy ☻ jestem potworem orzechowym ! :D

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja uwielbiam jeść pestki słonecznika , bardzo uzależniają : D . Świetny post . Pozdrawiam !

    Proszę o kliki w link sukienki , w najnowszym poście : http://lublins.blogspot.com/2015/03/sukieneczka-od-romwe.html

    OdpowiedzUsuń
  62. super blog swietne zdjecie i posty bardzo przejrzyscie napisane :)
    http://angelica--blog.blogspot.com/ moj blog zaparaszam :) obserwujemy ? ja juz !

    OdpowiedzUsuń
  63. Super post, wreszcie wiem co jest zdrowe!
    Uwielbiam koktajle!
    Pozdrawiam,
    (Mój blog)- klik!

    OdpowiedzUsuń
  64. Staram się zdrowo odżywiać, więc na pewno skorzystam :)


    nicole-nikolaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Świetne propozycje, szczególnie ten błonnik do chrupania.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowy post.
    Tym razem mini kolekcja inspirowana YouTube'rkami.
    Jeśli post Ci się spodoba, to prosiłbym o +1 w Google.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  66. Często zajadam marcheweczkę i ziarna słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Super post wszystko wyglada pysznie bardzo przydatne ! Dziękuje za odwiedziny Obserwuje !
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja bardzo lubię orzeszki :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Świetne pomysły! Ja szczególnie uwielbiam pistacje (to moja nowa miłość:)) i owoce bądź warzywne koktajle. Szczególnie polecam z mango i banana z dodatkiem jogurtu i cynamonu.

    Zapraszam na konkurs:)

    bymadameem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Bardzo fajny post <3

    Zapraszam do mnie http://dominikamwszystkoinic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Masz oryginalny blog, troszkę inny od wszystkich ;) bardzo miło tu jest i chętnie będę go przeglądała :) Życzę sukcesów i wytrwałości w dalszym blogowaniu ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/03/i-back-sheinside.html zapraszam serdecznie na mój blog. Proszę o klikanie w linki do ubrań oraz banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  72. I właśnie w tym momencie się zastanawiam co zjeść...:D Powiem szczerze, że ja też mam bzika na punkcie koktajli, jest to chyba moje ulubione rozwiązanie :P
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. Cudowny blog, chętnie zajrzę tu po raz kolejny :) ♥

    Proszę o kliknięcie w link w najnowszym poście, oraz skomentowanie :)
    oliwia-blogg.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  74. uwielbiam orzechy! ostatnio zaczęłam jadać jogurty z płatkami migdałów i owsianką mniam :)

    macdress.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  75. nei ja na zdjeciach ;)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  76. Przepisy na koktajle na pewno wykorzystam! <3
    http://paranormalgirls3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  77. Ja lubię owoce, pestki słonecznika i orzechy nerkowca lub pistacje :)

    OdpowiedzUsuń
  78. uwielbiam tematyke odzywiania wiec dzieki za tego postA ;) apropo przekasek, ja uwielbiam orzechy!<3

    www.agabierko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  79. wszystko wygląda przepysznie! :)
    Może wspólna obserwacja? Odpowiedź napisz w komentarzu na moim blogu:)
    MÓJ BLOG-KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  80. Nice post

    http://www.angelnx.com/

    OdpowiedzUsuń
  81. Wow awesome ...

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Sarees

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja osobiście uwielbiam podjadać podzas przerw w nauce owoce lub właśnie pestki słonecznika. :)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń