poniedziałek, 29 lutego 2016

Praga w 7 punktach



Tegoroczne walentynki udało mi się spędzić w Pradze. Trochę wstyd się przyznać, ale mimo wielu podróży, w Czechach byłam po raz pierwszy. Na szczęście w ten weekendowy wyjazd udało mi się to nadrobić, sporo zwiedzić, zobaczyć i wczuć się w klimat tego pięknego miasta. Oto mój subiektywny przewodnik po Pradze.




1. Według większości przewodników, absolutnym obowiązkiem jest spacer Mostem Karola. Usytuowany nad Wełtawą, jest najstarszym mostem kamiennym na świecie, jego okazałość podkreślają rzeźby świętych. Most łączy ze sobą dwie dzielnice, Staré Město i Malá Strana- gdzie polecam spróbować najlepszych w mieście trdelników. Bez wątpienia jest to najbardziej znana i najczęściej odwiedzana atrakcja w mieście. Ja polecam wybrać się na niego o poranku lub po zmroku, dopiero wtedy, bez tłumu wpadających na siebie turytów można dostrzec jego prawdziwe piękno.



 



2. Podczas moich podróży, największy nacisk kładę na sztukę. Dlatego polecam odwiedzenie Galerii Narodowej, w szczególności Pałacu Strernbergów, która posiada bardzo bogate zbiory, w tym znanych mistrzów. Pałac znajduje się na Hradczanach i już sam w sobie robi fantastyczne wrażenie, w połączeniu z dziełami sztuki, stanowi nie lada gratkę dla konesera.

 








3.Największą atrakcją na Hradczanach jest zamek, oraz wchodzące w jego skład obiekty. Jednym z nich jest Archikatedra Świętych Wita, Wacława i Wojciecha, która swą architekturą zapiera dech w piersiach. We wnętrzu możemy podziwiać kunsztownie wykonane witraże, w tym jeden autorstwa Alfonsa Muchy! Już na zajęciach z historii sztuki byłam zachwycona tym budynkiem, zobaczenie go na żywo było dla mnie wspaniałym przeżyciem. Zupełnym przypadkiem trafiłam na zmianę warty w zamku, jest to widowisko, które przyciąga sporą rzeszę widzów, ja także polecam.


  












4. Praski zegar astronomiczny, to kolejny obiekt, którego zobaczenia nie można sobie odmówić. Jest to najbardziej wyjątkowy zegar jaki widziałam w życiu, nic dziwnego że w średniowieczu zaliczany był do jednego z cudów świata. Pokazuje nie tylko godzinę, ale także porę roku, miesiąc i położenie ciał niebieskich. O każdej pełnej godzinie w jego górnej części, figurki przedstawiające apostołów poruszają się w procesji. Przedstawienie kończy pianie złotego koguta.





5. Rynek staromiejski i jego okolice, są pełne wspaniałej architektury. Spacerując w tym rejonie, można doskonale w czuć się w klimat miasta. Tak jak w przypadku Mostu Karola, polecam zwiedzać go wczesnym porankiem, albo nocą, wtedy nie ma zgiełku i zdecydowanie widać więcej.








6. Klasztor na Strahowie, posiada najstarszy (ponad 800 lat) i największy księgozbiór w Pradze. Zawiera około 200 000 tomów , w tym kilka tysięcy rękopisów i starodruków. Biblioteka jest podzielona na trzy kunsztownie ozdobione sale, które robią niesamowite wrażenie. Jest to miejsce, które przenosi nas do innej epoki, rzeczywistości, wręcz ma się wrażenie że zza progu wyłoni się zaczytany hrabia, z księgą w dłoni.




7. A teraz wisienka na torcie. Miejscem, które od początku było na szczycie mojej listy miejsc do odwiedzenia jest Alfons Mucha Muzeum. Mucha jest jednym z moich ulubionych artystów grafików, jego ilustracje od zawsze są dla mnie ogromną inspiracją. W muzeum możemy podziwiać szereg jego znanych grafik, plakatów, ale także obrazy malarskie o było dla mnie sporym zaskoczeniem. Fantastyczne miejsce.

47 komentarzy:

  1. chcę tam pojechać. ewidentnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Praga jest cudownym miastem. Ma swietny klimat. Z pewnoscia tam jeszcze wroce :) Swietne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio właśnie rozmawiałam z chłopakiem na temat tego, gdzie moglibyśmy pojechać. Wybraliśmy Pragę <3 Dzięki za ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Praga to naprawdę piękne miasto. Dzięki tobie znalazła się na mojej liście dotyczącej odwiedzin - Dziękuję

    Pozdrawiam Zocha

    OdpowiedzUsuń
  5. Praga to ślicznie miasto! Miałam okazję spacerować po tym mieście dwa razy, bardzo miło wspominam pobyt właśnie w Pradze. Bardzo fajny przewodnik stworzyłaś! :)
    Śliczne zdjęcia!

    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wykonane zdjęcia! :) Chciałabym odwiedzić Pragę!
    http://photosofclaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. przepięknie, może zalicze pragę latem :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham Pragę :) Co prawda zwiedziłam tylko 3 punkty z Twojej listy, ale na pewno w przyszłości nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pięknie. Nigdy nie byłam w Pradze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tam jest tak pięknie *.* Byłam raz przejazdem :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatni raz byłam tam chyba 10 lat temu. Wspaniałe miejsca, zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Praga to dobry pomysł na odskocznię od codzienności. Dobra lista. W większości planów wygląda bardzo zbieżnie, różniąc się detalami. Dla mnie np. Galerie nie były aż tak ważne, za to za ważne uznałem dzielnicę żydowską oraz wzgórze Petrin :) http://sebazwiedza.pl/atrakcje-pragi-w-jeden-weekend-seriously/

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Pieknie. Też chciałabym kiedyś odwiedzić Pragę

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również mimo wielu podróży nigdy nie byłam w Pradze, a przez Czechy jedynie przejeżdżałam, ale będę musiała to zmienić, bo na Twoich zdjęciach to miasto wygląda cudownie :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  15. Inspirujesz do podróży! Dzięki Tobie majówka w Pradze już zarezerwowana :) Koniecznie muszę odwiedzić muzeum Muchy

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w Czechach, ale w Pradze niestety nie :/ A szkoda, bo z tego co widzę, to naprawdę piękne miasto

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Pragę, byłam tam tylko raz, ale się zakochałam w tamtym miejscu i z chęcią wrócę tam jeszcze raz, bo czuję, że nie zobaczyłam wszystkiego, co chciałam :)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  18. Kusi mnie żeby zwiedzić Pragę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też byłam w Pradze już pare razy ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Praga jest piękna, byłam już tam kilka razy i nadal nie mogę przestać się zachwycać. W galerii narodowej nigdy nie byłam, ale następnym razem z pewnością się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super zdjęcia :)
    Co powiesz na wspólną obserwacje ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Czechach ale teraz bardzo bym chciała. Na pewno odwiedzę tą Galerię :)

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Pragę, w Galerii niestety nie była, ale nadrobię następnym razem. Uwielbiam trdelniki, a knedli próbowałaś? :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Amazing post and pics :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC, write a comment and I follow you back :)
    http://vesnamar.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam kiedyś w Pradze i bardzo mi się tam podobało :>
    Świetne zdjęcia :>

    OdpowiedzUsuń
  26. Oh, Prague! It's such a wonderful city. I've visited it two times :) beautiful photos :)

    fashionabejita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. byłam tlyko raz w PRadze ale to tlyko przelotem na chyba 2 dni może... muszę tam wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja akurat będę jechać z klasą do Pragi w maju. Śliczne miejsce, no i zdjęcia
    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Super zdjęcia! :) :*
    Powodzenia! :)
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. wspaniałe zdjęcia, uwielbiam takie miejsca, tak blisko nas :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam zamiar wybrać się z chłopakiem do Pragi :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Byłam raz w Czechach, ale w takim jakby parku skalnym czy jakoś tak. Było to dawno temu, więc nie pamiętam dokładnie :P W Pradze chyba też nie byłam jeszcze :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Jejku zazdroszczę *.*

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Amazing pictures. Loved every pics.
    I'm always on the hunt for good places to visite.
    Great share dear.

    xx

    www.kelpasdiary.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Miałam już okazję kiedyś pozwiedzać Pragę, piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pięknie tam jest ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja muszę się przyznać, że jeszcze nigdy nie byłam w Pradze. Zdjęcia są genialne! A pomysł na przedstawienie Pragi w 7 punktach jest bardzo fajny :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  38. Muszę w końcu tam pojechać :D
    Przepiękne miejsce ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne miasto, zawsze chciałam odwiedzić ♥Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne zdjęcia :) muszę koniecznie się tam wybrać; )

    OdpowiedzUsuń
  41. Też byłam w Pradze w Walentynki <3 Następnym razem polecam Ci wejść na wieżę widokową na rynku, miasto stamtąd wygląda niesamowicie.
    Brunetka

    OdpowiedzUsuń
  42. Fantastyczny przewodnik i świetne zdjęcia, wybieram się na majówkę do Pragi, dzięki Tobie na pewno odwiedzę Muzeum Muchy, o którego istnieniu nie wiedziałam, a też lubię tego artystę :-) Dziękuję za ten wpis i pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń