sobota, 30 kwietnia 2016

Pomysły na zdrowe i smaczne koktajle


Jak już kilka razy wspominałam, jestem ogromną fanką smoothies, zwłaszcza tych zielonych. To świetna opcja na szybkie śniadanie, a także zdrową przekąskę w ciągu dnia, kiedy dopadnie nas mały głód. Przez kilka lat udało mi się stworzyć i poznać kilka fajnych połączeń, mam nadzieję że przypadną wam do gustu.




1. 70 gram mrożonych truskawek +1/2 banana + 50 ml jogurtu naturalnego + 50 ml soku z limonki + 5 liści bazylii + opcjonalnie łyżeczka miodu


2. 100 ml mleka migdałowego lub wody + garść świeżego szpinaku + 1 banan + 60 gram jeżyn + 50   gram ananasa 


3. Garść świeżego szpinaku + 1 banan + 2 małe brzoskwinie + 70 ml wody + 20 ml soku z  cytryny


4. 2 brzoskwinie + 1/4 dojrzałego mango + 2 łyżki młodego jęczmienia + 60 ml soku z jabłka + 2 całe łodygi selera naciowego


5. Garść jarmużu + 6 liści mięty + 50 g świeżego ananasa + 1 banan + 70 ml soku z pomarańczy + 20 ml soku z limonki + 5 gram nasion chia


6. Pół dojrzałego awokado + 1 banan + 75 ml  soku z pomarańczy + 6 liści mięty + opcjonalnie sok z limonki


7. 70 gram mrożonych truskawek + 60 gram mrożonych jagód + 1 jabłko + 30 gram malin + 50 ml soku z jabłka + 50 ml jogurtu greckiego + łyżeczka syropu z agawy





Zdecydowanie mogę powiedzieć, że koktajle pełne witamin, są moim zdrowym uzależnieniem i nie wyobrażam sobie bez nich życia, zwłaszcza wiosną. Wraz z coraz lepszą pogodą, na straganach możecie znaleźć coraz większy wybór świeżych warzyw i owoców, warto dodać je do swojej diety, chociażby w tak smaczny i prosty sposób. To świetna opcja nie tylko dla osób dbających o linię.

Koniecznie napiszcie w komentarzach z czego składają się wasze ulubione smoothies i koktajle. :) 

Po więcej fajnych przepisów zapraszam tutaj: zielonekoktajle.blogspot.com - bardzo fajna baza inspiracji :)

52 komentarze:

  1. Chetnie wykorzystam kilka przepisow :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam ,zapisuję sobie kilka przepisów! dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam koktajle! chętnie skorzystam z któregoś z przepisów :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne przepisy, z chęcią wypróbuję, bo tez jestem wielką fanką tego typu przekąsek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, szczególnie, że zaczęła się już ciepła wiosna, a to takie typowo wiosenne koktajle.
    Fajnie zrobione są zdjęcia ze składnikami, miłe dla oczu i przejrzyste.
    Widać, że post nie jest zrobiony na szybko i że włożyłaś w niego czas i energię. Z pewnością skorzystam z Twoich przepisów, uwielbiam takie koktajle ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne obrazki z przepisami, smaki również kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam smoothie i bardzo często je robię, w szczególności, gdy na półkach duży wybór owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobię w najblizszym czasie :3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne grafiki z przepisami! Wydrukuje je sobie i powieszę na lodówce. Uwielbiam smoothie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiele razy próbowałam przemycać szpinak do smoothie, ale za każdym razem coś mi wychodziło nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj połączenia z brzoskwinką, to chyba najsmaczniejsza towarzyszka szpinaku jakiejś próbowałam :)

      Usuń
  12. Super pomysły na koktajle, koniecznie muszę je wypróbować, zwłaszcza drugi i siódmy!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. Smoothie z bazylią? Jestem bardzo na tak!!! :)
    Świetne ilustracje zrobiłaś, jak zawsze zresztą

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie koktajle. Czesto je robię.

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W takich momentach żałuję, że nie mam porządnego blendera, bo koktajle wszelkiego rodzaju chodzą za mną już od dawna.
    Przepiękna oprawa graficzna przepisów! I znacznie to wszystko ułatwia, wystarczy sobie zapisać obrazek i już :) Super sprawa!

    Pozdrawiam
    czterydni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Numer 4 wygląda obłędnie. Próbowałam przemycać jęczmień do swojej diety, ale jakoś nie mogłam się przekonać, w takim koktajlu musi smakować ekstra! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam mniam :D muszę kiedyś wypróbować :) A te grafiki są ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam koktajle, ostatni muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ojeeej musze sobie koneicznie spisać wsyztsko! :3

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne pomysły! na pewno jakiś wykorzystam
    bo uwielbiam zdrowe i smaczne koktajle :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale super grafiki, będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniaaaaam, uwielbiam koktajle z dodatkiem truskaweczek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja natomiast kompletnie nie przepadam za takimi koktajlami. Wiem, że są zdrowe i doskonale wpływają na organizm, zwłaszcza podczas odchudzania, ale jednak nie mogę się przemóc, zwłaszcza do szpinaku :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Idealne drugie śniadanie dla mnie to dobry koktajl ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Popijam takie koktajle cały czas. Ubóstwiam szczególnie te zielone, niby kolor taki "zdrowy", a smak obłędny ;). Mam też fajną pracę, bo udostępnia kilka takich blenderów i można sobie coś w pracy zmielić.

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam robić i pić koktajle więc na pewno skorzystam :)


    Zapraszam do siebie:
    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam koktajle i chętnie wykorzystam przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pewno wypróbuję przepisy! :) Świetny blog z piękną grafiką, aż miło się przegląda! :) Obserwuję ;) http://jenny-charlize.blogspot.com/2016/05/140516r.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawe przepisy, na pewno je wypróbuję :) + infografiki bardzo mi się podobają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem zauroczona grafikami, są wprost wspaniałe. Może zdradzisz w jakim programie graficznym je robisz.
      Co do koktajli to są super. Takie koktajle to baza pod 5 razy dziennie owoce i warzywa. jedne minus jest jednak taki - dobrze jest wypić jak najszybciej. Niektóre bardzo cenne związki utleniają się bardzo szybko i taki smoothie traci swoją moc :(

      Usuń
    2. Masz rację, koktajle najlepiej wypijać zaraz po przygotowaniu.
      Grafiki narysowałam w Illustratorze :)

      Usuń
    3. O dzięki za odpowiedź.

      Usuń
  30. Świetny post,już zapisałam Twoje przepisy:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie śliczne grafiki!No już Cię lubię, po prostu aż miło mi się to przeglądało :) I nabrałam ochoty na te koktajle, nie powiem!

    OdpowiedzUsuń
  32. Very nice post and photos too. I realy like your blog. Would you like to follow each other? If yes let me know. andreanalens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. genialne przepisy, muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę wypróbować niektóre przepisy :) Zapraszam do siebie: www.rebellious-anne.blogspot.com Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne przepisy na koktajle, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń