piątek, 2 grudnia 2016

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski II


Chyba wśród nas nie znajdzie się ani jedna osoba, której nie zdarzyło się zabić głodu małym co nieco między posiłkami. Jeśli jednak chcemy uniknąć wyrzutów sumienia, warto sięgać po nie z głową, wtedy przekąski mogą być zdrowym, ale także smacznym uzupełnieniem diety. Dietetyczny snacking staje się coraz popularniejszym sposobem odżywiania, również na moim blogu. Post na temat zdrowych przekąsek cieszy się tak dużą popularnością, że postanowiłam dostarczyć wam kolejną dawkę pysznych inspiracji. 



1. Cieciorka jest niezwykle bogata w witaminy, błonnik oraz kwas foliowy. Można ją jeść na słodko i na słono. Prażona ciecierzyca jest wspaniałą alternatywą dla niezdrowych czipsów. Jej przygotowanie jest dziecinnie proste. Wymoczoną i podgotowaną, mieszamy z łyżką oliwy i ulubionymi przyprawami, następnie wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 20 minut. Uwaga, wciąga! :)






2. Kiedy najdzie nas ochota na coś słodkiego, warto sięgnąć po kisiel, ale nie taki instant z saszetki, tylko domowej roboty, bez konserwantów i tablicy mendelejewa w składzie. Mój ulubiony to ten z malin, ale można go przygotować w zasadzie ze wszystkich owoców, 250 dag malin gotuję z 2 szklankami wody i łyżeczką syropu daktylowego, wszystko razem blenduję, po czym dodaję 2 łyżki mąki ziemniaczanej i gotowe.





3.  W czasie wzmożonej aktywności, kiedy potrzebna nam jest większa dawka zdrowych kalorii, suszone owoce będą idealnym rozwiązaniem. Są skoncentrowanym źródłem energii i świetnie sprawdzą się np. po treningu Ważne jest to, aby nie przesadzać z ich ilością




4. Kolejna, chrupiąca propozycja dla miłośników zdrowych przekąsek. Jarmuż ma całą masę witamin, jest źródłem kwasu foliowego, jednak jego największą mocą jest udowodnione działanie antynowotworowe. Przygotowanie chipsów z jarmużu jest bardzo proste, trzeba tylko wymieszać jego liście z odrobiną oliwy, soli himalajskiej i mieszanką ulubionych przypraw, i włożyć do rozgrzanego piekarnika na 5 - 10 minut. Myślę, że polubią je nawet najwięksi sceptycy jedzenia zieleniny. 






5.  Soki warzywne są sycące, jednocześnie dostarczają niewiele kalorii. Najlepsze są oczywiście te świeżo wyciskane, bez dodatku cukru. 



6. Nasiona chia, czyli owoce szałwii hiszpańskiej, nie bez powodu są szumnie określane mianem superfoods. Są jednym z najlepszych źródeł wartości odżywczych, takich jak wapń, żelazo, kwasy Omega-3 i wiele, wiele innych. Są bardziej bogate w białko niż mleko, doskonale sprawdzą się więc w przypadku diet roślinnych. Można je jeść na wiele sposobów, moim ulubionym jest pudding. 


7. Jedną z moich przekąsek są frytki, ale takie pieczone w piekarniku, z dużą ilością przypraw i ziół. Poza klasycznymi ziemniakami, do zapiekania idealnie sprawdzi także seler, marchewka, buraki oraz moje ulubione bataty/





Po więcej inspiracji, zapraszam do mojego poprzedniego posta z pomysłami na zdrowe i smaczne przekąski klik.


25 komentarzy:

  1. Uwielbiam bataty :) Muszę sobie przygotować tak cieciorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tu przepięknie u Ciebie :) Nie słyszałam nigdy o prażonej cieciorce, na pewno wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo jak tu pysznie! Uwielbiam ciecierzycę i jarmuż ale w życiu nie wpadłabym żeby zrobić z nich chipsy! Koniecznie wypróbuję te pomysły ;)Pudding chia już od dawna gości w moim menu, tak samo jak wyciskane sok, uwielbiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wpadłabym na to, że można zrobić kisiel domowym sposobem! Na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam frytki z batatów, wszystko wygląda super, koniecznie muszę spróbować kiślu własnej roboty :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile pyszności *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka wersja kisielu bardzo mi sie podoba. Cale szczescie do frytek mam bezolejaca frytkownice, wiec choc odrobine zdrowsze :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Narobiłaś mi ochoty na kisiel, jutro na pewno go przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale smakowite i zdrowe przepisy! Cieciorkę uwielbiam ale pieczonej jeszcze nie próbowałam, muszę przyrządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko wygląda bardzo smacznie! Koniecznie muszę spróbować czipsów z jarmużu, szczerze mówiąc nigdy nie jadłam go w takiej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ojej, ale u Ciebie smacznie, wszystko bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Musze kiedys spróbować takie zdrowe frytki i bataty ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie cudowne zdjęcia, powiedz jaki masz aparat? Frytki z batatów i buraków uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię pieczoną cieciorkę i bataty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszności! Muszę koniecznie wypróbować :)
    Obserwuję i miło mi będzie jeśli wrócisz

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Każdą z nich wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne zdjęcia. Moje przekąski to zazwyczaj owoc ;)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne pomysły :) moje ulubione przekąski to suszone owoce, zwłaszcza banany :) są jak czipsy, ale lepsze! :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Same pyszności, a suszone owoce uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  20. ale pysznosci <3 super zdjecia! Cudo http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny blog!
    Obserwuję i zapraszam :)

    http://lifeforbeautymoments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe inspiracje na zdrowe przekąski, na pewno spróbuję. Muszę przestawić się na zdrowsze odżywianie się! :)
    Anna // www.

    OdpowiedzUsuń